Klachtenprocedure

 

 

Regeling klachten en bezwaren                                                     

 

Algemene bepalingen

Artikel 1:

-        Organisatie                  : VRINGE insolventies.

-        Bewindvoerder            : degene die benoemd is tot bewindvoerder WSNP en daarvoor verantwoording aflegt.

-        Medewerker                 : iedere andere werknemer van de organisatie.

-        Klachtbehandelaar      : medewerker binnen de organisatie die met de klachtafhandeling wordt belast, niet zijnde de bewindvoerder.  

-        Cliënt                             : persoon op wie de WSNP van toepassing is verklaard en wiens dossier loopt bij VRINGE insolventies.

-        Bezwaar                         : een mondelinge of schriftelijk ter kennis van de organisatie gebrachte uiting van onvrede.

-        Klacht                             : een schriftelijk en uitdrukkelijk als klacht bij de organisatie ingediende uiting van onvrede over de dienstverlening van de                                                              organisatie.

 

Artikel 2:

Deze regeling geldt uitsluitend voor cliënten van de organisatie.

 

Bezwaren

Artikel 3:

Een bezwaar wordt zo spoedig mogelijk behandeld door de bewindvoerder WSNP. Deze tracht het bezwaar telefonisch of schriftelijk in overleg met de cliënt op te lossen.

De cliënt ontvangt schriftelijk bericht over de wijze waarop het bezwaar is afgedaan. Is de cliënt niet tevreden gesteld dan kan  hij/zij een klacht indienen.

 

Klachten

Artikel 4:

1.    De klacht dient te worden ingediend middels het daartoe bestemde formulier;

2.    De klacht zal zo spoedig mogelijk worden behandeld door de klachtenbehandelaar. De wijze waarop wordt bepaald door de behandelaar;

3.    De klachtenbehandelaar lost de klacht zo mogelijk door bemiddeling op en deelt het resultaat mee aan de cliënt;

4.    Afhandeling geschied binnen 1 maand;

5.    Behandeling van de klacht vindt plaats met inachtneming van de bepalingen daar omtrent uit de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Indien de cliënt het niet eens is met afdoening van zijn klacht kan hij /zij, nadat de interne klachtenprocedure doorlopen is, een klacht indienen bij Bureau WSNP.


 Artikel 5:

1.    een klacht betreffende een gedraging en/of uitlating die meer dan 1 jaar voor de indiening van de klacht heeft plaatsgevonden, wordt niet in behandeling genomen;

2.    Cliënt wordt van deze beslissing schriftelijk in kennis gesteld.

Artikel 6:

1.    Als het bezwaar of de klacht is opgelost of afgedaan wordt de wijze van afdoening vastgelegd op het formulier;

2.    Een bezwaar of een klacht wordt niet in behandeling genomen, of de behandeling wordt gestaakt als cliënt zich voor of tijdens de klachtafhandeling terzake hetzelfde bezwaar of klacht tot de rechter-commissaris wendt.

 

 

Venray, 01-01-2016